New Zealand og Australien 2014/2015

Søn-onsdag 8-11 feb. BintanBintan 2015

Posted by Mikael Strandskov 08 Feb, 2015 11:25:51

Der kommer ikke til at ske så meget de næste par dage,
vi skal slappe af ved poolen eller stranden 👍😀☀️😎
sker der noget skal vi nok holde jer opdateret 🍻☕️🍺🍷🍴

Søndag

gik vi rundt på resortet for at se på mulighederne og vi havde en sjov oplevelse med Mikkel, vi havde en lignende oplevelse sidste år i Singapore lufthavn.

Asiater er meget glade for Mikkel, en gammel kinesisk dame blev ellevild da hun så Mikkel og tog en masse billeder af os sammen med hendes familie, der var lidt kamp om pladserne ved siden af "stjernen" he he 😃

Mandag

I dag fik Bissen besøg af 2 piger han havde gået i gymnasiet med.

De blev her i nogle timer og nyd at der var liggestole og pool, inden de alle 3 tog hen til deres hotel, som ligger ca. 15 min herfra. Et hotel som står på pæle ude i vandet. Der skulle også være en lille by i nærheden, Det glæde vi os til at høre om når han kommer tilbage😎

Ved poolen havde vi besøg af en ca. 0,5m lang slange, den var ikke tykkere end en lillefinger, så ingen grund til panik. 😵

Nu hvor Bissen ikke er her, gælder det om at nyde.
Helle og jeg skal på fiskerestaurant i aften, den ligger helt nede i vandkanten, det skal nok blive hyggeligt. 🐠🐟🐬🐳🐋

tirs/onsdag

Tirsdag kom Bissen og pigerne tilbage.
Pigerne blev her hele dagen, tror de nyd at der var pool og liggestole 😀

onsdag
hjemrejsedag, vi har pakket, ligger ved poolen og nupper den sidste sol, inden den lange rejse hjem. ✈️

Vi sidder nu i Singapore lufthavn, der er 2 1/2 time til vi letter 👍

Blog image
Så er det ved at være tid, vi flyver om 25 min.
stor tak til jer som har fulgt med her på bloggen 😀

Lørdag d. 7. Feb Sydney / BintanSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 06 Feb, 2015 21:53:15

Sidder og venter i lufthavnen smileyBlog imageså er vi kommet til færge terminalen i Singapore og venter på færgen til Bintan.
der er masser af papir der skal udfyldes, så ventetiden bliver hurtigt slået ihjel.

Sejlturen til Bintan var noget af en oplevelse, båden den gyngede og vippede helt vildt.

Vi ved fra tidligere at asiater ikke er så søstærke, så der blev brugt mange poser og vasket gulv, de 3 vikinger holdt stand.

Da vi ankom til hotellet blev vi modtaget at dansepiger i flotte dragter, vi fik udleveret nøgler til vores værelse, det er et fint værelse til 2 personer, men der var ikke plads til en ekstra seng, vi henvendte os i receptionen og spurgte om det var det rigtige størrelse værelse, da vi hjemmefra havde gjordt opmærksom på at det skulle være et stort værelse, løsningen blev at Bissen fik sit eget værelse.

Da det med værelserne var på plads, skulle vi have noget at spise, vi var noget kvæstet efter at have været oppe i mange timer, så valgte den restaurant der lå nærmest, det var noget af en oplevelse 👎 både smags- og prismæssigt.

Tors/fredag d. 5-6 feb. Sydney /WildLife /Bondi BeachSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 06 Feb, 2015 21:23:09

Tors/fredag 5-6 feb. Sydney / Wild life / Bondi Beach

De sidste par dage i Sydney bliver stille og rolige😜

Torsdag havde vi lovet Mikkel at han kunne sove længe, da det blev lidt sent i går og at vi havde fået "lidt" at drikke. 🍸🍻

Vejret er også lidt trist, skyet og 24 grader.

Så vi besluttede at tage i Sydney Wild Life og kigge på nogle af alle de spændende dyr der er her Down under.

Det mest imponerende var en 5,5m og 700 kg. stor saltvands krokodille.

Om eftermiddagen tog Helle og jeg ud for at shoppe, jeg slæbte poser hjem, men desværre kun med Helle's ting

Fredag var vi på den berømte Bondi Beach.

Efter en halv time i bus var vi fremme, også en fantastisk strand men ikke så hyggelig som Manly, der var store bølger og masser af surferer

Vejret var ikke så godt som sidst vi var på stranden, der var lidt skyer, men det gjorde ikke noget, når solen var fremme så stak den. Solkongerne kig all in og blev ret røde, aldrig før har de brugt så meget aftersun lotion 😁. Efter en tur i poolen tog kongerne på shopping, og vi sluttede af med middag på Brasiliensk restaurant.

Onsdag d.4 feb. Sydney / Tower Eye / Opera HusetSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 05 Feb, 2015 08:20:28

Onsdag d. 4. Feb. Sydney / Tower Eye / Opera Huset

Vi startede med at tage en tur i det 250m høje Sydney Tower Eye. Vi så først en 4D film som var rigtigt godt lavet, derefter tog vi elevatoren op, det tog ikke mange sekunder at nå toppen, der var en fantastisk udsigt. 👍

Efter en gang Shushi, gik vi til Opera huset for at få en rundvisning og se denne fantastiske bygning indefra, det levede helt op til vores forventninger, nu når vi var så tæt på "The Rocks" så måtte vi lige forbi og have et par Scharer's øl, vi gik ad George Street hjem og fik shoppet lidt.

Aftensmaden blev indtaget på "Waterfront" som ligger med udsigt til Opera huset hvor der her til aften var classiks koncert, der blev vist lysshow og livebillede fra koncerten på Opera husets tage, lyden fik vi også med. Det var en fantastisk oplevelse, der var rigtig mange mennesker på havnen til koncerten, der blev danset og klappet.

Koncerten sluttede kl.23 og 5 min efter begyndte det at regne, så vi en "cap" tilbage til Liverpool Street, fandt en bar og sad der og hyggede lidt og talte hvilken oplevelse det havde været 👀

Tirsdag d.3 feb. Sydney / Aquarium/The RocksSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 04 Feb, 2015 06:03:13

Vejret var trist her til morgen, så vi besluttet at tage i Aquarium, vi brugte ca. 2 timer derinde, det var en kæmpe oplevelse.

Da vi kom ud skinnende solen fra en skyfri himmel, vi spiste frokost ved havnen og tog hjem og solede os lidt på tag terrassen.

Om eftermiddagen tog vi til "the Rocks" som ligger ved Harbor Bridge,

Det er den gamle bydel i Sydney med bygninger fra 1800 tallet, meget chamerende, vi fandt en plads i solen ved "Australian hotel" som lige er åbnet igen efter en støre istandsættelse, de solgte "Scharer's" øl som kun sælges fra dette hotel, så det blev til et par stykker.

Som Bissen gav.🍻

Om aftenen spiste vi italiensk, hvor vi mødte et par fra AUS / Chile som vi fik en lang sludder med, hun var fra Sydney så vi fik nogle gode tips til steder at tage hen 😎

Senere gik vi i biffen og så "American Sniper" god men meget amerikansk film, vi havde købt "gold" billetter så vi sad i nogle KÆMPE stole med elektrisk styring af ryglæn og fodstøtte, sædet kunne ligges helt ned, fed oplevelse 👍

Mandag d. 2. Feb. Sydney / Manly BeachSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 02 Feb, 2015 08:12:10

Mandag d. 2. Feb. Sydney / Manly Beach

Efter morgenmaden besluttede vi os for at tage på Manly Beach, vi gik til George Street hvor vi tog gratis bussen 555 til Circular Quay hvor vi tog færgen til Manly Bay 30 min sejltid hvor vi fik set Harbor Bridge og Opera huset fra helt nye vinkler, og gik de 10 min til stranden.

En meget flot strand med dejligt sand og sol fra en skyfri himmel, vandet var koldt så det blev kun til en gåtur i vandkanten og kigge på de mange surfere.

Mikkel gav frokost på Cafe Ground Zero, vi fik clubsandwich og smoothie det smagte super.

Da vi kom tilbage til Sydney var det blevet overskyet og småregnede, men hvad gjorde det vi havde jo badetøj på.

Om aftenen var vi ude og spise spansk, vi fik dejlig tapas.

Efter maden tog vi hjem og spillede 10.000.

Blog image

Søndag d. 1.feb. Sydney / Darling HarborSydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 02 Feb, 2015 01:30:50

Vi sov ikke længe kl. 8 var vi alle oppe, det må være jetlag efter den lange flyvetur 😜

Vi gik ud og spiste morgenmad og handlede, vi tjekkede også poolen ud, vi havde lidt svært ved at komme ud til poolen, vi prøvede med vores nøgle, der var intet der virkede, indtil kloge Helle brugte chippen i vores nøgle, så kom vi ud til poolen ikke stor men meget hyggelig, vi kunne kikke over på det hotel vi boede på for 13 år siden.

Vi besluttede os for at ville gå til Opera huset det blev til lidt af en gåtur, vi kom forbi ANZAC war museum,Hyde park,Botanisk have og Government house inden vi nåede målet. I dag gik vi bare rundt om det, en anden dag skal vi have rundvisning så vi også kan se det indefra.

Frokosten blev indtaget på "The Morrison" burger & beer 15 AUD burgeren smagte rigtigt godt, lidt skuffet over at øllen var en "bud" og ikke en "XXXX" vi gik ad George street hjem, det er shopping gaden, så her kommer vi helt sikkert tilbage.

Så var der gået 5 timer med at trave rundt i byen, så var lidt flade da kom tilbage i lejligheden.

Om aftenen gik vi til Darlig Harbor hvor vi også fandt et sted at spise Mikkel fik Wango bøf, Helle og jeg fik Barramundi

Lørdag d.30 jan. Christchurch -Sydney Sydney 2015

Posted by Mikael Strandskov 01 Feb, 2015 03:41:13

Så er det vores tur til at pakke og gøre klar til at rejse videre, vi skulle også gøre mobilehomet rent, efter dette havde vi stadigvæk et par timer tilbage, vi kørte i shoppingcenteret "The Tannery" et center som var i en meget gammeldags stil, rigtig flot, og super hyggeligt.

Vi fik afleveret mobilehomet, Helle fik udfyldt sin skadesanmeldelse og vi var klar til at flyve til Sydney.

Flyturen startede med den obligatoriske safety briefing video, denne her startede dog ud med at sig: "be ready to watch the most awesome safety briefing video ever!" Og det var det også den var lavet i Hobbitten stil, fyldt med elver der pustede redningsveste op og hobbitter der viste det ene og det andet. Meget underholdende, så selv Helle fik lyst til at se Hobitten 1, så det gik flyve tiden så med.

Vi ankom til en super fed lejlighed ( stor ros til ham der bestilte den). Nu har vi masser af plads, stor Terasse og pool på 23 etage🏊. Vi pakkede lyn hurtigt ud og gik til Darling Habour hvor vi spiste lækker Thai mad, Sydney er en kæmpe kontrast til storbyerne på New Zealand det er helt vildt. Da vi havde været her i 10 min konstaterer Mikkel at han havde flere flotte piger end på 14 dage på New Zealand.Vi sluttede aften af med at se et kæmpe fest fyrværkeri på havnen. Det varede ca 7 minutter og blev fyret af på to platforme midt i vandet, vi stod på Pyrmont bridge og havde de bedste pladser, hvilket også resulterede i aske fløj om ørerne på os. Alt i alt en fed oplevelse, Tivoli gange 5!! Bagefter ville vi hjem og sove, men vi besluttede os for lige at gå ned og handle lidt (meget lidt: cola og melon blev det til). På vejen til supermarkedet så vi en kæmpe flok der stod og så på en fodbold kamp (Sydkorea-Australien) der var ti minutter tilbage og vi besluttede os for at se den, og for hvert minut blev vi klogere og klogere. Det viste sig nemlig at det var AFC Asian cup (EM, i Asien), kampen blev spillet på det olympiske stadion i Sydney, og det var sørme også finalen, Sydkorea udlignede i sidste minut, så der skulle forlænget spilletid. Efter de 2x15 min. havde Australien vundet 2-1, en fantastisk fodboldkamp.⚽️